1. DEFINICIÓ DE L’ACTIVITAT A REALITZAR
Es fa un resum
destacant les característiques generals de tot el projecte.
1 . Definir l’activitat de l’empresa:
- s’ha d’identificar amb
claredat i precisió el tipus de negoci
- s’ha de definir el
producte o servei, especificant les seves característiques més importants i
especialment aquelles que el diferenciaran de les empreses competidores.
2. Presentació dels promotors indicant la seva formació, experiència...
2. ESTUDI DEL MERCAT
CLIENTS
- S’ ha d’ indicar a quin tipus de clients es
dirigiran prioritàriament.
- Conèixer qui seran els clients de l’empresa, les
seves motivacions i hàbits de compres, la seva localització geogràfica, la
seva capacitat de compra...
- També s’ha de tenir en compte no només el mercat actual,
sinó també el potencial.
COMPETÈNCIA
S’han d’estudiar les empreses que operen en el mateix mercat( per exemple
estudiar quin tipus preu de venda tenen, quin producte ofereixen exactament i
establir en què es diferenciarà el nostre, etc.).
3. PLA OPERATIU
POLÍTICA
COMERCIAL
S’ha d’explicar quina estratègia seguirà l’empresa a l’hora de donar a
conèixer els seus productes- serveis i de fer-los arribar als consumidors-
S’han d’explicar els quatre factors de la política comercial:
- Producte:
explicar quins productes o serveis s’oferiran, especificant les seves
característiques més importants i, especialment, aquelles que els diferenciaran de les
seves empreses competidores.
- Preu: s’han de
fixar els preus dels productes. A l’hora de fixar els preus s’ha de tenir
en compte els nostres costos i els preus de productes similars de la
competència .
- Distribució: s’ha d’indicar si la distribució es farà
directament o si s’utilitzaran els serveis d’altres empreses.
- Comunicació: s’han d’elegir les vies que s’utilitzaran per donar
a conèixer el nostres productes. Publicitat, edició de catàlegs o
fulletons, díptics, descomptes, etc
PRODUCCIÓ
S’han de determinar els mitjans tècnics que tendra l’empresa per poder
exercir la seva activitat. Locals, mobiliari, instal·lacions, etc.
-
Determinació
del procés de prestació de serveis
-
Selecció
d’instal·lacions i equips necessaris.
-
Aprovisionament:
indicar quins seran els nostres proveïdors, quines matèries primeres comprarem,
etc
LOCALITZACIÓ
Indicar on estarà ubicat el local.
Explicar quins criteris s’han seguit per seleccionar-lo (proximitat del
mercat, facilitat per disposar de matèries primeres, comunicacions, legislació
urbanística, preu, etc)
4. RECURSOS HUMANS
S’ha d’indicar quantes persones es necessitaran
Quina qualificació han de tenir,
quina responsabilitat tindran, quin
horari,
com serà l’organigrama de l’empresa, etc.
També s’haurà d’indicar els tipus de contracte que se’ls hi farà.
5. ESTUDI ECONÒMIC- FINANCER
PLA
D’INVERSIÓ
S’ha d’indicar quin volum de diners necessitam per posar el projecte en
marxa, tenint en compte el cost de les instal·lacions, del personal, de les
matèries primeres, etc.
S’ha de determinar quina quantitat de diners utilitzarem per adquirir cada
element de l’immobilitzat.
Si és necessari demanar un préstec bancari haurem d’indicar l’import a
demanar, l’entitat financera escollida, el tipus d’interès i la quota resultant
a abonar.
PLA
FINANCER
- Hem d’indicar com obtindrem els ingressos necessaris
per funcionar. És a dir, hem de fer una previsió de les vendes que tindrem
( en base als clients que previsiblement vendran i al preu de venda que
tenim fixat.)
- Desprès farem una previsió de les despeses de
funcionament, és a dir, aigua, llum, telèfon, assegurances, proveïdors,
etc.
- Amb la previsió d’ingressos i depeses farem una
PREVISIÓ DE TRESORERIA.
- També haurem de fer un BALANÇ PREVISIONAL. Per això
haurem fixat quin capital necessitam per constituir-nos, quines
existències tendrem a l’inici, quins diners en efectiu, etc.
- Finalment farem un COMPTE DE RESULTATS PREVISIONAL.
6. ASPECTES FORMALS
- FORMA JURÍDICA
Explicar quina forma
jurídica tendrà la nostra empresa i el per què de dita elecció.
- TRÀMITS DE CONSTITUCIÓ de l’empresa.
- TRÀMITS DE POSAD EN MARXA de l’empresa.